lunes, 23 de marzo de 2020



Buenas noches, os trasladamos el email que hemos recibido del Subdirector General de Recursos Humanos y Gestión Económica hace unos minutos, donde se indica que todavía no se ha recibo ninguna resolución del Ministerio estableciendo y regulando la prestación del servicio esencial que debe prestar el personal y que por lo tanto, y tras la anulación de la Aclaración del Departament donde se había negociado con nosotros la disponibilidad, volvemos de momento a la situación anterior de permanencia, salvo que por autogestión en los distintos órganos se determine con el LAJ otra cosa, que tal y como indica en su  nota el Departament de Justicia, no se opondrá a reducir efectivos.

Os iremos informando de todos los cambios que se puedan producir. Esta indefinición de los responsables no acaba nunca. Os adjuntamos la documentación que regula a día de hoy la situación actual de determinación y regulación de la prestación de servicios esenciales.

Os seguiremos informando.


“Benvolguts/des,

Us informo a aquesta hora encara no hem rebut la Resolució del Ministeri de Justícia que hauria d’establir i regular la prestació dels serveis essencials del personal al servei de l’Administració de Justícia, tal com va informar el Ministeri que faria en la Conferència sectorial del passat divendres 20 de març i a partir de l’assumpció de competències en matèria de personal duta a terme mitjançant l’aprovació de l’Ordre del Ministeri de Sanitat SND/261/2020. Ens consta que aquest migdia les comunitats autònomes  ja havíem remès les respectives al·legacions a l’esborrany de Resolució que va trametre ahir dissabte el Ministeri de Justícia.

Per tant, i si no es produeix alguna comunicació del Ministeri en les properes hores, la situació queda en els mateixos termes que teníem el passat divendres: vigència de la Resolució del Secretari d’Estat de Justícia sobre serveis mínims essencials, de 14 de març de 2020, i vigència de la Instrucció SRAJ 1/2020, de 15 de març (la Nota d’aclariment de 18 de març que establia el règim general de disponibilitat queda suspesa en subjecció a les indicacions del Ministeri). Així mateix, continua vigent l’Acord del Secretari de Govern del TSJC, de 18 de març de 2020. Us adjunto la normativa vigent esmentada.

Com bé sabeu, i mentre el Ministeri no estableixi altres indicacions, el Departament no s’oposarà en cap cas a totes aquelles mesures proposades pels directors d’oficina (LAJ, Fiscals) i Secretaris Coordinadors Provincials que comportin una reducció de dotacions de serveis essencials o la prestació dels mateixos mitjançant el règim de disponibilitat, atès que van en la línia que ja perseguia el Departament amb la Nota d’aclariment de 18 de març suspesa pel Ministeri.

Finalment, com bé sabeu i us vam informar, amb l’aprovació de l’Ordre SND/261/2020, la competència per a la determinació i regulació de la prestació dels serveis essencials (entre d’altres aspectes) correspon al Ministeri de Justícia, el qual, d’acord amb la plantejament que va exposar en la Conferència Sectorial del dia 20 de març, ha d’emetre la corresponent Resolució. Tan bon punt disposem de més informació us la comunicarem immediatament.

Moltes gràcies!!!

Salutacions,”