Buenas noches, os trasladamos el email
que hemos recibido del Subdirector General de Recursos Humanos y Gestión
Económica hace unos minutos, donde se indica que todavía no se ha recibo
ninguna resolución del Ministerio estableciendo y regulando la prestación del
servicio esencial que debe prestar el personal y que por lo tanto, y
tras la anulación de la Aclaración del Departament donde se había negociado con
nosotros la disponibilidad, volvemos de momento a la situación anterior de
permanencia, salvo que por autogestión en los distintos órganos se determine
con el LAJ otra cosa, que tal y como indica en su nota el Departament de
Justicia, no se opondrá a reducir efectivos.
Os iremos informando de todos los
cambios que se puedan producir. Esta indefinición de los responsables no acaba
nunca. Os adjuntamos la documentación que regula a día de hoy la situación
actual de determinación y regulación de la prestación de servicios esenciales.
Os seguiremos informando.
“Benvolguts/des,
Us informo a aquesta hora encara no hem rebut la
Resolució del Ministeri de Justícia que hauria d’establir i regular la
prestació dels serveis essencials del personal al servei de l’Administració de
Justícia, tal com va informar el Ministeri que faria en la Conferència
sectorial del passat divendres 20 de març i a partir de l’assumpció de
competències en matèria de personal duta a terme mitjançant l’aprovació de
l’Ordre del Ministeri de Sanitat SND/261/2020. Ens consta que aquest migdia les
comunitats autònomes ja havíem remès les respectives al·legacions a
l’esborrany de Resolució que va trametre ahir dissabte el Ministeri de Justícia.
Per tant, i si no es produeix alguna comunicació del
Ministeri en les properes hores, la situació queda en els mateixos termes que
teníem el passat divendres: vigència de la Resolució del Secretari d’Estat de
Justícia sobre serveis mínims essencials, de 14 de març de 2020, i vigència de
la Instrucció SRAJ 1/2020, de 15 de març (la Nota d’aclariment de 18 de març
que establia el règim general de disponibilitat queda suspesa en subjecció a
les indicacions del Ministeri). Així mateix, continua vigent l’Acord del
Secretari de Govern del TSJC, de 18 de març de 2020. Us adjunto la normativa
vigent esmentada.
Com bé sabeu, i mentre el Ministeri no estableixi
altres indicacions, el Departament no s’oposarà en cap cas a totes aquelles
mesures proposades pels directors d’oficina (LAJ, Fiscals) i Secretaris
Coordinadors Provincials que comportin una reducció de dotacions de serveis
essencials o la prestació dels mateixos mitjançant el règim de disponibilitat,
atès que van en la línia que ja perseguia el Departament amb la Nota
d’aclariment de 18 de març suspesa pel Ministeri.
Finalment, com bé sabeu i us vam informar, amb
l’aprovació de l’Ordre SND/261/2020, la competència per a la determinació i
regulació de la prestació dels serveis essencials (entre d’altres aspectes)
correspon al Ministeri de Justícia, el qual, d’acord amb la plantejament que va
exposar en la Conferència Sectorial del dia 20 de març, ha d’emetre la
corresponent Resolució. Tan bon punt disposem de més informació us la
comunicarem immediatament.
Moltes gràcies!!!
Salutacions,”